KUR’AN’DA İSMİ GEÇEN DÜNYA DIŞINDA YAŞAYAN BAŞKA ZEKİ CANLILAR MI VAR ?

uzayKur’an incelendiğinde “göklerde” yani uzayda yaşayan akıllı canlılardan bahsedildiği, birçok ayette görülebilir. Dolayısıyla İslam âlimleri arasında, göklerdeki yaratıkların varlığı konusunda hiçbir ihtilaf yoktur. Üzerinde ittifak edilememiş tek konu, bu yaratıkların kim olduğudur. Ancak ilgili ayetler, bu varlıklar hakkında bizlere çok önemli bilgiler vermektedir. Örnek olarak Rad suresinin 15. Ayetini ele alalım;
“Göktekiler ve yerdekiler, isteyerek veya istemeyerek gölgeleri ile beraber Allah’a secde ederler.” (Rad, 15)
Her ne kadar Türkçe meale yansımamış olsa da, ayetin Arapçasında “göktekilerin” akıllı canlılar olduğu açıkça görülür. Çünkü ayetin Arapça metninde onları (gökte olanları) tanımlamak için مَن فِي السَّمَاوَاتِ yani “men fis semavati” ifadesi kullanılır. Buradaki men zamiri sadece kişileri tanımlamak için kullanılır (aynı zamanda “kim” anlamına gelir). Eğer akıl sahibi olmayan varlıklardan veya cisimlerden bahsetseydi ayette مَا yani “ma” zamiri kullanılırdı çünkü kişi olmayan varlıkları (hayvan, cisim vs.) tanımlamak için kullanılan zamir “ma” zamiridir ama ayette böyle denmiyor (“ma” aynı zamanda “ne” anlamına gelir). -İngilizce bilenler bu dilbilgisi kuralını hemen anlayacaklardır çünkü aynı yapı İngilizcede de vardır. -Ve bunlar cin veya melek de değillerdir çünkü ‘gölge’ ve dolayısıyla da ‘cismani beden’ sahibidirler.
Dolayısıyla göklerde yaşayan akıllı ve cismani bedenleri olan yaratıkların varlığı Rad suresinin 15. ayetiyle sabittir.
“Göktekiler” ifadesi Kur’an’da kişi zamiri kullanılarak defalarca kez geçer.
Birçok gezegende, birçok farklı insan türü yaratılmıştır. Bizim büyük babamız Adem’dir. Başka gezegenlerdekilerin büyük babaları başkadır.
“Uzayda yaşayan canlılar arasında bizden daha gelişmiş uygarlıklar var mıdır?” sorusunu Kur’an’a sorarsak Yâsin suresinin 81. ayeti bize, çok ilginç bir cevap verir ve “biz Adem oğullarını, yarattıklarımızın bir çoğundan üstün kıldık” der. Yani yaratılmışların en üstünü, biz değiliz. Peki bizden üstün olanlar kimdir? Melekler mi? Hayır, çünkü Şeytan da dâhil bütün melekler, insana secde etmekle emir olundu. Peki, cinler olabilir mi? Elbette ki hayır, Adem yeryüzüne halife olarak gönderildiğinde, yeryüzünde cinler vardı. Biz onlardan üstün olarak buraya geldik. Hatta Kur’an onların, Hz. Süleyman’ın emrine verildiğinden bahseder. Öyleyse Adem oğullarından üstün olan bu yaratıklar kimlerdir? Dünyada böyle birileri olmadığına göre bunlar uzaydadırlar.
Uzaylı ırkların arasında bazıları bizden daha üstün yaratılışlı insan ırklarıdır.
Yâsin suresinin 81. ayeti uzayda hayat barındıran gezegenler hakkında bize fikir verir…
“Gökleri ve yeri yaratan, onların benzerlerini yaratmaya kadir değil midir? Evet, O, yaratan ve bilendir.” (Yâsin Suresi, 81. Ayet Meali)

ALINTI



83 yorum

realist · 15 Temmuz 2017 20:10 tarihinde

admin bu alıntı nın kaynağı nedir ?
kaynağı belirtilmeyen bu bilgiye inanmamızı beklemezsin herhalde?

Anonim · 05 Haziran 2017 15:07 tarihinde

bece uzaylı var ama galaksilere çıkamıyoruz

isim ... · 09 Mayıs 2017 09:36 tarihinde

Tabiki evrende yalnız değiliz kur’an,ı kerimde söyle der…Görmedin mi göklerdeki kimseler, yerdeki kimseler güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, bütün hayvanlar ve insanlardan birçoğu hep Allah’a secde ediyorlar. ; ( Hac süresi 18. Ayet)

veysel · 20 Nisan 2017 18:56 tarihinde

Göktekiler dediği melekler ne attın kardeşim

Mehmet · 30 Mart 2017 11:05 tarihinde

Evrenin ve başka galaksilerin varlığını ve başka hayatlarin ve medeniyetlerin sirrini ogrenemeyiz sadece ALLAhin dilediği kadar ogrenebiliriz.Öyle evrenin 14milyar yıl olduğunda inanmıyorum.

Khalkedon34 · 28 Mart 2017 00:30 tarihinde

Uzay ., yani bizim şimdilik biliyoruz dedigimiz uzay kabaca ;
Bulundugumuz samanyolu galaksisinde bulunan 1 trilyona yakin yildiz × ve bu galaksimiz gibi de kumsalda bir avuc dolusu kum u elinize alin ve bunuda 100 trilyon ile carpin boylesine buyuk bir sistem ..
Ve bununda sadece kainatta bulunan bir karadelikten ibaret olabilecegini ve bunun gibide 100trilyonlarcasinin olabilecegini hayal edin..Biz suandaki teknolojimiz ile bu hesaplari yapmaya calisirken daha gunes sisteminde kac gezegen oldugunu bile cozebilmis degiliz kuran 12 der mesela..gokyuzunede 7 kat der..
Ama uzaylilar konusunda yerdekiler goktekiler ve arasindakiler diye isaret eder..
Sunu dusunelim bizler ; bu kadar buyuk bir sistem sadece bizim icin olamaz, illaki teknoloji ilerledikce ve gelistikce uzaydaki yasam konusunda elimizde daha buyuk veriler olacaktir.Uzayda bulunan bir yasam Allah in varligi gercegini sorgulatmaz zaten bu ayetler ile dahada pekistirir.
Birde sunu soylemek isterim yoktan vareden Allah gezegenin birinde yasam olmasini isterse suphesizki gunes e ya da su ya ihtiyac duymayacaktir.Ol der ve olur.
Nedenmi gelmiyorlar ,belkide henuz hazir degiliz.ya da bize gorunmuyorlar..
Uzayda seyahat yapabilmek icin isik hizi malumunuz ;;
sn.de 300.000km × = saatte1.1 trilyon km hiz demek oluyor yani asiri bi hiz aklimiz almaz bunu zaten..en yakin yildiz proxima ya mesafemiz 9467milyar km.×4.2 hadi git mesela ..
Her gelen toplum kiyamet yakin demis yakinda kopar demis ama nacisane yorumum biz daha yolun basindayiz daha 1000 yillar var ki insanoglu teknolojisini gelistirdikce Allah in buyuklugunu ve kudretini daha iyi anliyacaktir.uzayda hayat vardir.

Şahin · 23 Mart 2017 02:13 tarihinde

Sevgili kardeşim insanların ahiretini yargılamak, sadece ALLAHcc.a mahsustur. Elhamdulillah müslümanız elbette insan olarak bir çoğumuzda bilimi merak ediyoruz
Ve araştırıyoruzda. Bu bilgileri yazanıda okuyanıda araştıranıda bence namaz ile sorgulama belki kılıyorlardır sen bilmiyorsundur. Belkide bendende sendende dahada dinine bağlıdırlar. O yüzden ne kimsenin günahına gir nede ALLAHcc.’ın kimi cennete kimi cehenneme göndereceğine yorum yap, onu ancak ALLAHcc. Bilir.

İnneddine ve indallahil islam · 17 Mart 2017 00:59 tarihinde

Arkadaslar sahtekarlar ateist olanlar var galiba burada hic yazmayin muhattap olmayin onlar zaten o gün gelecek onlar gorecek.sorsaniza bi namaz kiliyorlar mi diye bakin ben uzayı felan bilmem pek arastirmadim yok isik yili yok milyar yil cart curt bunlar şuan boş sorsan kuran okumayi biliyomu akıl mantık önemli dogrusu eger Allaha inanmayanlar namaz kilmayanlara diyorum Allah vardır ve peygamber s.a.v onun kulu ve resuludur.ve birse misal vermeyi bile gonum razi degil ama akil mantik isin icine girerse yok diyenler bakin size sesleniyorum bu dunyayi hep laylaylomla gecireceksin sonra oleceksin ya varsa ya mahşer gunu varsa o zan ne yapacaksin o zaman yalvaracaksin işte boşver bu bilim i feni ilk once kurani oren oku namaz kil 5 vakit ya fazla degil yine ne yapiyorsan yap ama bu yaptigin sana dogru gelebilir ama yapacagin tek iş yine keyfine bak gez ama Allaha secde etmek ten seni alikoyan ne dir? Ya varsa sayalım sizlerin deyişinizle ya varsa o zaman ne yapacaksın ben sana soyleyimmi yanmaktan baska birsey olmayacak o yuzden ölücegiz be kardesim ölüm var ahiret var.

    celal · 17 Mart 2017 15:50 tarihinde

    Eyw orda haklısın Gardasım Ama Aklın neden Var birşeyleri bulmak anlamak iyi kötüyü ayırt etmek için Bu konusma tarzın biraz yanlış buraya yazan kişiler Namaz kılmıyor veya ALLAH’ı Bilmiyorlarmı Sadece araştırma yani islamı katmıcaksın biliime ama islama göre hareket edeceksin o arada ki noktayı bulman lazım .

Ensar · 08 Mart 2017 13:24 tarihinde

Peygamber efendimize denmiş ben seni 18 BİN âleme peygamber yaptım diye say sayabildigin kadar bakiyim dünyada 18 BİN âlem bulabilicekmisiniz bence uzayda yaşam var ve çok merak ediyorum öğrenmek icinde araştırıyorum çoğunuzun dediği şeyler çok mantıklı ve milyarlarca yıldız Samanyolu galaksisi var dünya bu evrende çöldeki bir kum tanesi kadar bile yeri yok daha küçük kum tanesi içinde yaşayan insanların evrene bakılırsa yok gibi bişey insanlarda küçük mikroorganizmalar var yaradan öyle güzel yaratmış ki aslında Kur’an’ı Kerim’de herşeyi bize söylemiş fakat ogrenmek için çok büyük bir ilme sahip olmak gerek…

celal · 06 Mart 2017 15:35 tarihinde

şöyle bi düşünün aklımız neden var evrende kücück bi noktayız degiliz belkide bu koca evren sadece dünya için mi var mesela bize en yaakın galaksi olmasaydı dünya olmucakmıydı ve ya bilmem kac milyar yıl ilerideki galaksiler olmasaydı dünyada yaşam veya bi degişiklik mi olucaktı bence hayır bu koca evren senin benim için yaratılmamıştır senin benim için yaratılan yer yaşadıgın dünya . dierleri ise başka canlılar için Bence böle düşünmek gerek . yerdekileri ve göktekileri derken . kuşlar dan bahsetmedigine eminim kuslarda karada yaşayan canlılardır havada yaşayan canlı varmı bildiginiz yiyen icen uyuyan evi olan . karaya baglı olarak yasarlar yani .

celal · 06 Mart 2017 15:24 tarihinde

yani

isim ... · 04 Mart 2017 20:46 tarihinde

Son adem..

isim ... · 24 Şubat 2017 01:28 tarihinde

Hocam yanlis ceviri adem ogullarini yarattiklarimizdan ustun kildik der iyi okuyun ona gore ceviri yapin

Nadim · 24 Şubat 2017 00:14 tarihinde

Ewt

a.ll · 14 Şubat 2017 12:08 tarihinde

Peki kiyamet koptugunda cennet ve cehennem de evren deki herkes yuzlesecekmi

Emir · 30 Ocak 2017 03:20 tarihinde

Şimdi şöyle düşünün arkadaşlar dünyayı bir şehir olarak düşünün tamammi sonra o şehrin ortasında bir dünya adıda ev oldugunu düşünün o dünya evine girdiğinizi düşünün ve her noktasinda insan düşünün hatta her metrekaresinde insan olduğunu düşünün sonra evin camından baktığımızda bir sürü ev oldugunu hayal edin hatta gökdelenler, kafeteryalar, bakkallar vb.( akliniza ne geliyorsa düşünün) olduğunu hayal edin simdi burada devreye akil giriyor yani o gökdelenlerde hic calisan yokmu o bakkalin sahibi yokmu o bakkalda hic alisveris yapan yokmu o bakkalda hic cikolata alan bir cocuk yokmu yada kafeteryada hic sevgilisiyle cay icip oturan 1 tabe bile erkek ya da kiz yokmu benim fikrim budur ama iste Allahu Teâla bizim neden bakkala gidip bir cikolata almamiza kafeteryaya gidip cay ne bilim kahve icmemize yada o gokdelenlerden birine sahip olmamiza yada onu bile gectim o gokdelende temizlik iscisi olarak cal9smamiza izin vermiyor onu bilmiyorum tabikide Allahu Teâlanin bir bildigi vardir ben ona sonsuz inaniyorum o herseyi bir olcuye gore yaratmıştır.

OKUDUĞUNUZ ICIN TESEKKUR EDERIM.

isim ... · 19 Ocak 2017 16:14 tarihinde

Bunları okuduktan sonra benim aklıma bir soru takıldı. Bizim peygamberimiz insanlara ve cinlere İslam dinini tebliğ ettiğini biliyoruz. Aynı zamanda bizim dinimiz kainat içerisinde geçerli ve son din değil midir? O zaman eğer varsa diğer akıl sahibi yaratılanlar için de İslam dini geçerlidir ancak peygamberimizin varsayılan diğer yaratılanlara tebliğ ettiği ayetlerde ve hadislerde geçmekte midir bu konunun da açık bir şekilde araştırılması gerekir.

    ertan · 20 Ocak 2017 13:59 tarihinde

    Yarattıklarının senden üstün olanı nerede peki? Hade sen o teknelojide değilsin peki o üstün olanlar nerede daha inemedilermi dünyaya! Ayeti kendide göre yorumlama Allah biz peygamberi Alemlere rahmet olarak gönderdik diyo.Peygamber yeryüze geldi sonra vefat etti bu süre içersinde tebliğ yaptı tepliğ yaptığı yer yeryüzü ve dünya idi kuran ona yeryüzünde indi .Alemler kuşlar,kediler,köpekler,cinler, melekler,çiçekler say sayabildiğin kadar.

    Sokrates · 24 Şubat 2017 02:58 tarihinde

    dünyada şuan 4.200 çeşit inanış türü vardır, 7.6 milyar insan var. Evren sayısız (sonsuz) galaksiden oluşmakta. bizim yaşadığımız sadece 1 Samanyolu galaksisi ortalama 200 milyar gezegenden oluşuyor on binlerce güneş sistemi var, Süpernovaların patlamasıyla yeni gezgenler oluşuyor ve sayı artıyor. Var olan tüm güneş sitemleri düşünülürse başka canlıların olması yüksek ihtimali var bu canlıların insana benzeme olasılığı olabilirde olmaya bilirde, farklı canlılar olacağı söz konusu çünkü İnsan olması için dünya ile tıpatıp aynı özellikleri taşıması gerekiyor 1 metre güneşe uzak olsa, oksijenin %1 farkı olsa canlıların farklılığında değişme ve dna ların farklı mutosyona uğraması verileri göz önüne seriyor. İnsan olması da söz konusu gezgin meteor ile bakteriler uzayda taşınabiliyor seyahat edebiliyor. Çok uzaklard bir gezegenin infilak etmesi sonucunda parçaları uzayda gezinirken başka gezegenlere parçaları gidiyor ve gezgende hayatı başlatıcak elementler varsa dışardan taşınarak gelmiş bakteriler yaşamaya başlıyor ve Evrim sürecine girmiş oluyor.

Binnur trylmz · 13 Ocak 2017 20:13 tarihinde

Dünya, evrenin -gerçek anlamda – tamamı ele alındığında bir noktadan zilyon defa daha küçüktür.
Güneş – ki bizim açımızdan efsane büyüktür – bile evrende tespit edilen diğer gökcisimlerine nazaran küçücük kalır .Yani demek istediğim Allah ın bütün bu kocaman evreni sadece küçücük bir topun içinde yaşansin diye yaratması akıl ve mantığa uygun değildir .
Ama burdan en yakinimizdaki galaksiye ışık bile milyar yılda gider ,yani benim teorilerime göre ,dünya dan başka gezegenlerde de yaşam elbette vardır ,ama yüce Allah belli ki bizim o gezegenlere ulaşmamızı engellemiştir .Bu da evren deki diğer durumlar gibi açıklanması imkânsız dır .
Okuduğunuz için teşekkürler 😊

musa · 05 Ocak 2017 10:52 tarihinde

yaa dünyayı yaşanmaz hale getirenler hep inananlar 🙁

    realist · 15 Temmuz 2017 20:13 tarihinde

    inananlar inandıkları gibi yaşasaydı dünya bu halde olmazdı kardeşş

Hamzacan · 29 Aralık 2016 15:22 tarihinde

Allah butun herseyi son peygamber icin yaratmistir o olmasaydi hic bir sey olmazdi tum evreni ona ikram olsun diye yaratmis ince detaylara girer sek her sey apacik ortada diger evlerde yasam varsa onlarin da bizim son peygam berimizi biliyodur cunku allahtan baska ilah yoktur muhammed onun resuludur hersey burda apacik ortada neyi tartisiyonuz diger evrenlerde yasam varsa sadece allaha ibadet eden bir evren oldugunu dusunuyorum

    FATİH · 29 Aralık 2016 19:51 tarihinde

    Allah herşeyi mükemmel yaratmışta hamzacan yalnız seni aklından mahrum etmiş…kale boş sıkmış oğlu sıkmışsın….

      CANER · 02 Ocak 2017 17:55 tarihinde

      Arkadaşlar bence hepsi doru ben bir imamım ama ingiltereye gittim ve in gilizce biliyorum evet yalan sanıyorsunuz ama doğru

    isim ... · 10 Ocak 2017 12:17 tarihinde

    baska gezegeenlerde yasam varsa ki, zaten var. Allahın bir tek bizi yaratmıs olması mantık dışı.. Onlara da dünya gibi yaşam millet ve dinler vererek peygamber vermiştir mutlaka.. Bizler bırbırımızden farklı yasıyoruz. Ya da farklı zaman dılımlerinde. belki oralarda kıyametkoptu yada henuz ortaçağ donemındeler yada co kıler ıdonemde..

      Sokrates · 24 Şubat 2017 02:07 tarihinde

      evet, Başka gezgende canlı varsa ki insan veya ağaç ya cin yada bakteri ne olursa olsun başka peygamberi olması gerekiyor. Evrendeki yaşam ünitelerinde düzenini düşünürsek Milyonlarca peygamber olması Şart.

isim ... · 12 Aralık 2016 22:47 tarihinde

Arkadaslar allahin ayetlerde biz insaogullarina anlattiklari seyleri birakip
gavurlarin varsaydiklari laflarami inancaz. Onlar sadece varsayiyorlar
yok nasa boyle dedi yok easa soyle dedi. Birakin bunlari
allah teala bizim sadece bilmemiz gereken kadar bilgi wermis
kurani kerimde we hala ilim sahipleri bazi ayetleri kesinlikle
allah sununla ilgili bize su sekilde bilgi weriyor diyemiyorlar
Yildizlar we yildizlar arasi alan; bana soracak olursaniz
allahin bize ayette belirttigi gibi bir sustur bizim gozumuze oyle
gorunuyordur ben buna bakarim nasanin yok trilyon km mis yok
isik yiliymis bunlara inanmam gidip kesifmi yaptilar

    Sokrates · 24 Şubat 2017 02:14 tarihinde

    evet Keşif yaptılar, Voyager uzay aracını boşluğa saldılar resimler çekti ve halen voyager 2 mekik uzayda geziniyor şuan…. Carl Sagan Venuse, Marsa uzay mekiği göndererek gezegenlerin durumunu inceledi ve birçok rapor hazırladı… Evren sonsuz galaksiden oluşur, İnsan oğlu şuan 1 yani kendi galaksisini çözmeye öğrenmeye çalışıyor. dünya çok çok ufak değil mi ?

Alparslan · 07 Aralık 2016 10:40 tarihinde

Arkadaşlar herkes kafasına göre galaksi yıldız sayısı vermiş nasa dahi bilmiyor bu sayıyı dünyadaki kum tanesinden daha çok olduğu yaradan sonsuz kudret sahibi dünya dışı varlıklar ın olması pekala mümkün ne kainat tesadüfen oluştu ne bizler başka medeniyetlerinde kendi dünyaları mutlaka vardır bizden çok ilerde olan varlıklar onlar bizi ziyarete geliyor ama biz görsek dahi inanmayız kesin bu işin arkasında bi sahtekar ararız insan oğlunun şuan bunu idrak etmesi biraz zor elbet birgün bu gerçekle yuzlesecez ama biz ama torunlarımız yaradan herşeye kadir

    Sokrates · 24 Şubat 2017 02:20 tarihinde

    dünya Evrenin içinde nokta kadar yer kaplıyor. İnsan canlısının şuan keşfettiği bilgi belki Evrende olanın Katrilyarda 1 i kadar bilgi sahibiyiz, Evren bilinmezlik müthiş yapıya sahip bizim de içinde yaşadığımız yer. Evrenin çözümü çok yakınımızda ve görülen gezegenlerde yaşam ve canlı bulunrsa ki umarım bulunur, bu buluş Evrenin sırrını az da olsa ne olduğu hakkında bilgi sahibi olacağız demektir.

Beril · 06 Aralık 2016 21:54 tarihinde

Bence bizim disimizda farkli gezegenler ve farkli insanlar var bu gayet mumkun daha yakinimizdaki gezegenler hakkinda kesin bilgilere erisemiyoruz.

Orkun · 02 Aralık 2016 04:30 tarihinde

Benim düşümcem başka aslında olabilirmi olabilir piramitler başta alınıcak örnek yapı bir yapı uzaylı dediklerimiz gelecekten olmasın nasılmı uzayda kara delik veya denilenlere göre zaman yolu tür gibi birşey olabilir ve insanlar sürekli savaş halinde ve silahlar gittikce tehlikelişiyor Dünya’ya zarar verior tükettiğimiz petrol dahi akmosfere zarar verior ve insanlığın evrim gecirmiş hali olabilir şimdi asıl uzaylı görüntüleri sayıf bir bedenden oluşuyor aksion filmleri değilde bu mesala uzaylı görüntüleri hepsi sayıf beden ve aslı olabilicek belkide gercek birşeyde olabilir.onlar zamana geri dönüp şifa arıyorlar olabilir ben bilemem zamanda yolculuk inanılmaz gibi gelsede bir videonuzda 1930 lularda görüntülü konuşmayı gösterdiniz. ve şimdi gercekten var 1960 da bile buna kimse inanmazdı 30 yıl sanrasına 🙂 uzaylı dediklerimiz evren değiştirmiş insanlar olamazmı? :)

Onur · 18 Kasım 2016 01:07 tarihinde

Nasaya göre 1700 gezegen olduğu söyleniyo ama 500 milyon tanede galaksi yani bu kadar çok gezegen boş olcanı sanmıyorum. Evet ben şahsen başka gezegenlerde yaşam olduğuna inanıyorum. Belki bizden daha gelişmiş ve ya daha geride bu bi düşünce tarzı ama şöyle bir düşünsek insanlar en üstündür KURAN’da böyle geçiyor sa ordakinlerinde insan olabileceği ihtimali çok yüksek. Ama ne kadar gelişmiş olurlarsa olsunlar nekadar gelişmiş olursak olalım bence hiç bir zaman bir birimizle temas kuramayız kuramıcaz. Bunlar biraz boş laflar ilerki zamanlarda anlarız demek. Bizler (hz.) Adem’in oğullarıyız onların da başka ataları olabilir yani şunu demek istiyorum eğer onlara ulaşa bilsek veya herhangi bir temas kura bilsek durum değişir herşey değişir onlar bizim peygamberimizi bilmiyor biz onlarınkini onların kuranı farklı bizimki farklı düşünün bi eğer böyle bir buluşma olcak olsaydı bu kuranda belirtilirdi ama ben böyle bişe okumadım nede duydum böyle bir büyük buluşma önemsenmicek türden değil. Onların zaman dilimlimleri de farklılık göstere bilir yani bu neyi ifade ediyor namaz onlar daha çok kılıyor olabilir yada daha az. Yani olay şu ki evet hayat ola bilir amma biz onları veya onlar bizleri göremicek. Benim düşüncem bu. Farşı düşünen varsa cevap yazsın konuyu tartışmak bizi birazdaha bilgilendire bilir tabi doğru sonuç bulunmasada insanların düşünceleri iyidir.

    Orkun · 02 Aralık 2016 04:05 tarihinde

    mantık acısından Onur dediğine katılıyorum onlarla buluşabilirmiyiz bilmiyorum ama Buluştukmu Peygamberlerimiz aynı değildir Kuran’ı Kerim onlarda da Farklı yazılmış olma ihtimalide çok yüksektir.
    Cok mantıklı bir yorumda Bulundu kesinlikle.

    Sokrates · 24 Şubat 2017 02:35 tarihinde

    Dünya da insan nüfusu 7.6 Milyar ve 4.200 çeşit inanış türü var. Evren sonsuz galaksiden uluşuyor, sadece Samanyolu galaksisinde ortalama 200 milyar gezegen var on binlerce güneş sistemi var… Bizim güneş sisteminde canlı var oda (dünya) her güneş sisteminde de canlı olması yüksek ihtimaldir çünkü dünyada ne varsa Evrende de olma olasılığı yasası vardır…. Evrende çok sayıda canlıların olması büyük ihtimal ve her değişik milyarlarca gezegende yer alıyorlar ve oralarda insan varsa o kişilerin hangi inanış türleri var bilmiyoruz çok farklı türden inanışları olacağı kesindir ve insana benzemeyebilirler de

    fatih · 26 Şubat 2017 22:40 tarihinde

    arkadaşlar herkez farklı yorum yazmış varsa diger yaşamlar hakkında onların peygamberleri farklıdır kitapları farklıdır diye yazmışsınız ama yüce allah peygamberimizi huzuruna yedi kat semaya bir gecede cıkarıp indirdi allahı gücü herşeye yeter peygamberimizde kitabımızda bir olabilir ama tabi bu yaşamlar bir gün karşılaşırmı varsa eger bilemiyorum bu karşılaşma allah tarafın dan uygun olsa idi şimdiye kadar karşılaşılırdı varsa böyle yaşamlar insanlardan farklı degil dir diede düşünüyorum

Cemre · 31 Ekim 2016 13:14 tarihinde

Ben başka gezegenlerde de canlılar var evrende yalnız değiliz çünkü uzay, evren sonsuzdur ve bu sonsuz yerde yalnız olamayız diye düşünüyorum. Bize en yakın gezegenlerden birinde bile yaşam olup olmadığı tartışılıyorken neden başka galaksilerdeki gezegenlerde olmasın?? Akıllı olur mu olmaz mı bilemem ama başka canlıların olması ihtimali yüksek. Biz bilmesek de.

isim ... · 26 Ekim 2016 22:53 tarihinde

Insan olduklarını kim soyluyor .

svs · 23 Ekim 2016 01:43 tarihinde

Evet bizden önce Dünya’da can oğulları vardı.. ( Canlar) Yani Cin ırklarından birisi.. Cismani mi metafizik sahibine mi sahipler Allah (C.C ) bilir.. Laki n Gölge Evren yani Cismani evrende başka müsait gezegenler vardır.. Hz. İsa göğe kaldırıldı derken bu başka bir gezegene başka bir galaksiye delalet eder.( Zannımca ) Yanılıyorda olabilirim belki kimseyi yanlış bilgilendirmek istemem.. Ama uzayda bizden başka zeki canlılar yoktur.. Hayvan türü belki ruhani varlıklar olabilir. Ama bizden üstün değillerdir…

    realist · 25 Ekim 2016 10:53 tarihinde

    islamı hikayeler ile doldurdunuz be. Doğru olanlara da şia eklemeleri yapıp duruyorsunuz ya da eklemelerden haberiniz yok paylaşıp duruyorsunuz

      Göktengri · 25 Eylül 2017 12:36 tarihinde

      Realist
      Yazdiklarin ile itahamda bulundugun ifade konunun üzerinde etki yaratti .
      Kişilerin düşüncelerine saygi göstermez yargilar hakaret tarzinda cevap verdigimizde kabul etmedigimiz yargiladigimiz yorum sahipleri gelecek nesillerde daha da fazlasir.
      Tanrı insanoglunu en üst düzeyde yaratmış sorgulamak araştirmak ilim bilim konuşmak bizler icin kapasitemizin üzerinde mucadele ile devam etmemiz gerek .
      Bu konuda nasilki farkli dusuncedeki insanlari arabi cehalet icinde gorup yargilaniyor ise bilim ile ilgili insanlarida o kisiler itikat inanç zayifligi ile yargilar. Ögrenmek isteyene bilim yolunda rehber olarak Kur’an kerim yeterli kanetindeyim .
      Deney test uygulama konularinda yolumuzu aydinlatacaktir.

sedat guven · 27 Eylül 2016 22:52 tarihinde

Atma be

hosting · 26 Eylül 2016 17:30 tarihinde

bencede yanlış surelerın tekrar okunup bilinen bir hoca tarafından buraya yazılıp herkesin aydınaltılması lazım bence.

isim ... · 21 Eylül 2016 18:14 tarihinde

S.a arkadaslar ben tolga
Ben şahsen uzaydaa bizden baska canlilar olduğunu düşünüyorum ve inayiyorum ki ilerki yillarda. Bu kesinlesilcektir.

tolga · 09 Eylül 2016 15:59 tarihinde

isra70. ayet hangi ayet olduğunu bile araştırmadan yazıp çizmişsin

    Orkun · 02 Aralık 2016 04:19 tarihinde

    İSRA Suresi 70. ayet meali

    Ve lekad kerremnâ benî âdeme ve hamelnâhum fîl berri vel bahri ve razaknâhum minet tayyibâti ve faddalnâhum alâ kesîrin mimmen halaknâ tafdîlâ(tafdîlen).

    Andolsun, biz insanoğlunu şerefli kıldık. Onları karada ve denizde taşıdık. Kendilerini en güzel ve temiz şeylerden rızıklandırdık ve onları yarattıklarımızın birçoğundan üstün kıldık.

    En üstünü biz değiliz. Hepsinden üstün kıldık demiyor bir coğundan üstün kıldık diyor.
    Bu Dünyada en üstünü bizsek uzayda değiliz anlamına gelir.
    Bunu bu dünya hayatında öğrenemicez belki ama belki zamanı geldiğinde Allah’ın katında öğrenecekgiz.
    Öldükten Sonra ne olacaz bilemeyiz Allah affedicidir.
    İnananların kesinlikle Affedile bilir Günahları.

raif · 31 Ağustos 2016 14:05 tarihinde

bu alem allah istegine göre yaratmış biz de kulu olarak tartışma yapma şanşsımız yok ve olamaz istedigini yaratır istedigini yaratmaz kulluk yapmak zorundayız o kadar

    Orkun · 02 Aralık 2016 04:22 tarihinde

    Doğru diyorsun 🙂 Allah Affetsin Günahlarımızı.
    Bu bir ilim tartışması fikir alış verişi ne kadar doğru veya yanlış Allah bilir.
    Onu Gücendirmek istemeyiz.

Cihan · 30 Ağustos 2016 22:36 tarihinde

Göktekiler derken kuş türlerinden bahsediliyor olmasın.ne gereksiz roman yazmışsın be.

Mustafa · 30 Ağustos 2016 21:52 tarihinde

Yok ya 81. Ayeti 2 kere yazmış ve farklı şey yazıyo inanmayın

isim ... · 03 Temmuz 2016 09:33 tarihinde

Bizden daha zekiler ise acaba Müslüman mı bu yaratıklar

    isim ... · 09 Temmuz 2016 22:19 tarihinde

    Rad suresi 15 ayet secde ettiklerini söylüyor

      Hocam onemli bi sorun · 18 Temmuz 2016 13:04 tarihinde

      Goktekiler ve yerdekiler derken yerdekiler biz insanlar gokdekiler melekler dir bence

        Orkun · 02 Aralık 2016 04:24 tarihinde

        Şeytanda Melekti İnsanlara Secde etmediğinden Ateşten oluştuğu için insandan kendini üstün görmektedir bu yüzden Cennet kapısından kovulmuştur.

    Rumuz · 11 Ekim 2016 16:04 tarihinde

    Evrende yaşarken ilâda Müslüman olmak deyil insan olabilmektir

ottomanco · 28 Haziran 2016 13:52 tarihinde

bence galaksiler arasi yolculuklarin olacagi insanlarin cok degisik sekiller alacagi bir dunya varolmaya devam edicek

    Orkun · 02 Aralık 2016 04:26 tarihinde

    Biraz sonra yapacağım Düşüncemi paylaşacam benser tür düşüncem var.

erol · 28 Haziran 2016 00:55 tarihinde

bizim dunyadaki baska hayat bir yerde yoktur diger hayat cennette ALLAH apacik dunyada yasayan tum varliklari insanoglu faydalanmasi icin yaratmistir bizi ona kulluk icin tum kainati kendimizi yalniz hissetmemek icin onun buyuklugunu anlamak icin dunyada kac cesit hayat oldugunu bilen varmi baska gezegenlerde ne bicim hayat olsa da nereden bilecegiz o nasip etmedigi zaman ikinci hayat oldukten sonra ALLAH izin verdigi zaman baslayacaktir biz burada hayal masaldan baska bir sey degiliz bir varmis bir yokmus gibiyis

sakalli · 29 Mayıs 2016 23:54 tarihinde

bu sekilde ayet aciklanmaz. ayetler bir birini aciklar. allah insan ve cinleri kulluk edelim diye yaratti o halde sunu da demez miydi insanlari cinleri uzaylilari birakin bu tur sacmaliklari. uzayli vs diye olusturulan algi insanligi korkumaktan baska bisey degil. olasaydi gelir slm derlerdi heralde. karincaya da sordan ne geregi vardi bukadar buyuk bir dunyaya dersi bize bu tarka yeter. allah uzayi yaratmis olabilir belki bu da da baska bir hikmet vardir. ama bunu boyle carpitmanin bir anlami yok. saygilar

yunus · 22 Mayıs 2016 18:21 tarihinde

METNİ OKURKEN BİR ŞEY DİKKATİMİ ÇEKTİ:
“biz Adem oğullarını, yarattıklarımızın bir çoğundan üstün kıldık” der. Yani yaratılmışların en üstünü, biz değiliz.
AYETİ YANLIŞ ANLAMIŞIN BİR DAHA OKU İSTERSEN TAM TERSİNİ KASTEDİYO.KİM YAZDI BUNU ALLAH BİLİR…

    Ahmet · 30 Mayıs 2016 18:46 tarihinde

    Sen bence okuduğunu anlamıyorsun da açıklama istiyorsun. Birçoğundan üstün olmak demek üstün olmadığın bir kesimin de olduğunu gösterir. Dünyadaki her türden üstün olduğumuzu, meleklerin iradesiz olduğunu ve cinler de üstün olmadığına göre geriye tek seçenek kalıyor

Ali · 21 Mayıs 2016 00:46 tarihinde

Uzayda yaşa yan tek akıl kullanan insandır başka yoktur arkadaşlar ufo falan hikaye

isim ... · 11 Mayıs 2016 22:08 tarihinde

Lan gavat yazıyon bari üfürme , nedemek : “Bizim büyük babamız Adem’dir. Başka gezegenlerdekilerin büyük babaları başkadır.” Başka bir ırk yaratılmış olsaydı, illa dine davet için bir peygamber gönderilirdi, ayeti kafana göre ne yorumluyon, canlı var yok diyemeyiz, varsada insan ırkıyla kıyaslyıp saçma seyler yazma

    isim ... · 10 Ocak 2017 12:27 tarihinde

    Dünya dısında, hatta her yıldız, sistemının oldugu bize benzer hayatlar oalcagına ınanıyorum. Oralarda ileri, ya da geri dönem yasanmıstır ya da kıyamet kopmuş beklemede olabilirler.. biz sadece suan ulaşamıyoruz. belki onlar da deniyorlar. Belki varmak uzereler.. Allah bize bılmemız gerektıgı kadar bılgıyı vermıs kuranda..

    sunu iyi biliyorum ki, hepımızın ortak tek yaratıcısı allahdır..

son nusret · 04 Nisan 2016 18:27 tarihinde

ucsuz bucaksız evrende karşımıza neyin çıkacağı belli değil.

isim ... · 22 Mart 2016 02:58 tarihinde

Allah cc bu kadar büyük bir uzayı sebepsiz yaramadığını ayetlerde belirtmiştir

Harun vural · 19 Mart 2016 17:25 tarihinde

Bu konuda inancım sonsuz. Böyle bir varlıkla 5 sene iletişim halinde yaşamışlığım var.kendisine Allah yolunda olup olmadığını sorduğumda benide Allah yarattı diyordu.yalnız çok tehlikeli bir duruma sebebiyet veriyor bu tür varlıklarla iletişim halinde olmak.18.000 alemin rabbi hakkımızda herşeyin hayırlısını nasip eylesin.

    nesli · 13 Haziran 2016 02:59 tarihinde

    başka birine böyle birşey söyleseniz akılsağlınız da sorun olduğunu düşünür ispatınız varmı

taner · 09 Ocak 2016 23:10 tarihinde

tabiki 2bin galaxsi olduguna gore gerek bilimsel gerek teknoloji konusundan bizde daha akilllar

özgür · 29 Aralık 2015 13:00 tarihinde

hepsi isan deyil

ramazan · 17 Aralık 2015 12:15 tarihinde

aslında 4.5 milyar galaxi vardır 2 milyar değil cogu araştırma gurpları bunları sınırlar nasa bunu kendi resmi sitesinde acıkladı ve admin isra suresi 70 ayet “Ve andolsun ki; Âdemoğlunu kerem sahibi (şerefli) kıldık. Onları karada ve denizde taşıdık. Ve onları helâl şeylerden rızıklandırdık. Ve onları yarattıklarımızın çoğundan fazilet (açısından) üstün kıldık” yani iki defa yasin 81 demişsin ve bir ayet daha açıklamaya yeterli KEHF suresi 54. ayet “Andolsun, biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali değişik şekillerde açıkladık. Fakat insan tartışmaya her şeyden daha çok düşkündür.”

HUSEYIN · 11 Ekim 2015 17:38 tarihinde

BILIME GORE BIZIM GALAKSIMIZDE(SAMANYOLU)2 MILIYAR GUNESIMIZ GIBI YILDIZ VARDIR,EVRENDE ISE 2 MILIYAR GALAKSI VARDIR,BIZ INSANLAR OKADAR OZEL OLDUMUZU SANMIYORUM

HUSEYIN · 11 Ekim 2015 17:32 tarihinde

EVET,COK MANTIKLI CUNKU EVREN COK BUYUKTUR BASKA CANLI VARLIKLARIN OLMAMASI MUMKUN DEYILDIL

    isim ... · 31 Mart 2016 00:20 tarihinde

    yanliş

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

%d blogcu bunu beğendi: